Alweer heel wat weekjes verder! - Reisverslag uit Köln-Porz, Duitsland van Miranda Verheij - WaarBenJij.nu Alweer heel wat weekjes verder! - Reisverslag uit Köln-Porz, Duitsland van Miranda Verheij - WaarBenJij.nu

Alweer heel wat weekjes verder!

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

23 Juni 2017 | Duitsland, Köln-Porz

Beste allemaal,

Ik bedacht me dat het weer eens hoog tijd werd, om jullie van mijn belevenissen hier op de hoogte te stellen! Zoals je misschien gemerkt hebt, heb ik het inmiddels veel drukker en is het schrijven van een blog er een beetje bij ingeschoten.

Ik heb namelijk inmiddels al drie presentaties gehouden en een aantal opdrachten in moeten leveren. Tot nu toe is het allemaal gelukt, dus die dingen kan ik in ieder geval weer afvinken. :) Ik heb nu nog 1 presentatie, 1 paper en 4 toetsen te gaan.

Het valt momenteel alleen niet mee om me op mijn uniwerk te concentreren. Alhoewel, vandaag valt het nog mee in vergelijking tot de afgelopen dagen. Het was een paar dagen zó heet dat ik zelfs zweette als ik gewoon op m’n stoel zat en niks deed. En er is in de afgelopen weken ook geen drupje regen gevallen (ook gisteren niet), zodat het gras nu in juni al half verdroogd is. Gisteren heb ik ter afkoeling m’n voeten maar even in de Rijn gestoken… ;)

Overigens heb ik mijn religie inmiddels officieel kunnen veranderen. Ik had er eigenlijk voor naar de rechtbank gemoeten, maar daar had ik geen zin in, dus ik heb zelf een formulier in het Duits opgesteld dat ik in Ridderkerk lid ben en dit door onze scriba laten ondertekenen. En ja, dat voldeed om aan te tonen dat ik géén lid ben van de gereformeerde landskerk in Duitsland en dus geen kerkbelasting hoef te betalen. Ik sta nu officieel als ‘religieloos’ in de papieren, want een ‘vrije’ gereformeerde kerk, dat kon ze niet invoeren. Maar ik hoef nu in ieder geval geen kerkbelasting te betalen mocht ik ooit in Duitsland gaan werken.

2e Pinksterdag ben ik met een aantal vriendinnen van de kerk naar de Jongerendag van Friedensstimme geweest. We hebben er gelijk even een toeristisch dagje Holland van gemaakt en zijn de Biesbosch ingegaan. Het was heerlijk weer dus dat was echt genieten!

Vorige week donderdag was het hier ‘Fronleichnam’. Dat is een katholiek feest, in Nederland ‘Sacramentsdag’. De instelling van de Mis wordt dan gevierd ofzo, precies weet ik het ook niet, en waarom dat pas na Pasen gebeurd begrijp ik ook niet. In ieder geval waren wij daardoor vrij (en dat is nooit weg ;)). Met een aantal jongeren van de kerk hebben we toen een fietstocht gemaakt van 33 km, van Kircheib naar de Rheinaue in Bonn. Toen ik bij het afgesproken adres aankwam met mijn groene fietsie zonder versnellingen kreeg ik opmerkingen als ‘Oha, dat wordt nog pittig zonder versnellingen!’ En 33 km hier is inderdaad nog wat anders dan 33 km in ons platte landje. Desondanks… was ík degene die elke keer het eerst bovenaan de heuvel was! Tot grote verbazing van mijn Duitse vrienden uiteraard… :P
Bij de Rheinaue hebben we heerlijk gebarbecued, een paar waren met een klein vrachtwagentje gekomen en hadden de barbecuespullen meegenomen.
Op de terugweg begon het te regenen en er was ook kans op onweer, dus toen hebben we ons halverwege door het vrachtwagentje op laten halen. En zaten we met negen personen opgepropt in dat ding, waar er eigenlijk maar zeven in kunnen…

Morgen hoop ik met een vriendin een kasteel in Königswinter, hier in de buurt te bezoeken. En dinsdag hoop ik een bezoekje te brengen aan Friedensstimme Duitsland. Dat is hier een uurtje rijden vandaan en ik als ‘Duitstante’ van Friedensstimme moet daar natuurlijk wel een keertje geweest zijn. ;) Bovendien zit een goede vriendin van mij daar ook, en het lijkt me leuk om eens te zien hoe het er bij hen aan toe gaat.

Zondag hebben we met de JV de ‘Jugendüberführung’. Dat betekent dat degenen van de -16 die inmiddels oud genoeg zijn om volgend jaar naar de JV te gaan, officieel bij de JV worden opgenomen. Wij kennen zoiets natuurlijk helemaal niet, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 1864
Totaal aantal bezoekers 105243

Voorgaande reizen:

01 April 2017 - 28 Juli 2017

Keulen

04 April 2014 - 30 November -0001

Hildesheim

Landen bezocht: