Korte update & Share! / Kurzes Update & Share! - Reisverslag uit Hildesheim, Duitsland van Miranda Verheij - WaarBenJij.nu Korte update & Share! / Kurzes Update & Share! - Reisverslag uit Hildesheim, Duitsland van Miranda Verheij - WaarBenJij.nu

Korte update & Share! / Kurzes Update & Share!

Blijf op de hoogte en volg Miranda

27 Mei 2014 | Duitsland, Hildesheim

Hallo allemaal!

Dit keer geen lang verhaal, maar wel even een korte update.

Vorige week zijn we met elkaar (d.w.z. met alle Hollanders hier) twee keer wezen zwemmen in het buitenbad hier vlakbij. Op woensdag viel onze les uit dus hebben we heerlijk de hele dag van het mooie weer genoten.

Vrijdag en zaterdag hadden we International Campus. Dit was een weekendseminaar waar we 2 punten voor krijgen en een heleboel over interculturele communicatie hebben geleerd. Bovendien was het ook erg gezellig! Ik heb er ook een meisje ontmoet, die Nederlands wil leren omdat ze een Nederlandse vriend heeft. Dus ik zal haar nu elke week een beetje Nederlands leren. Dat vind ik erg leuk, lesgeven zit me nu eenmaal in het bloed en zo kan ik daar ook hier mee doorgaan :).

Share!

Gisteren hebben we hier met SMD (StudentenMission Deutschland) een filmpje opgenomen voor Share! Share is een soort evangelisatieweek die volgende week plaatsvindt en waarin er allerlei activiteiten zullen zijn om het Evangelie met studenten te delen. Dit is de link:
https://www.youtube.com/watch?v=4H-fwg-7lgw . Als je goed kijkt zie je mij ook een aantal keer voorbijkomen.

Pinksteren - Friedensstimme - Jongerenontmoetingsdag

Met Pinksteren hoop ik weer thuis te zijn (yes, nog maar 1,5 week!) om op 2e Pinksterdag voor Friedenstimme te tolken op de Jongerenontmoetingsdag in Bodegraven. Iedereen die zich daarvoor jong genoeg voelt en mij graag wil zien als ik weer even in Nederland ben, van harte uitgenodigd! Voor meer info zie www.friedensstimme.nl.
De week na Pinksteren hebben wij hier excursieweek, maar wij hebben geen excursies. Dat betekent dat ik mijn excursie naar Nederland dan een beetje langer kan maken en nog bij mama's verjaardag kan zijn!
Voor Pinksteren komen mijn ouders overigens ook nog een paar dagen naar mij hier in Hildesheim.

Dus: tot gauw allemaal!

Hallo alle!

Dieses Mal keine lange Geschichte, aber schon ein kurzes Update.

Vorige Woche sind wir zusammen (d.h. mit allen Holländerinnen hier) zweimal im Freibad hier in der Nähe schwimmen gegangen. Am Mittwoch fiel unser Unterricht aus und haben wir also den ganzen Tag das schöne Wetter genossen.

Am Freitag und Samstag hatten wir International Campus. Dies war ein Wochenendeseminar für das wir 2 Punkte bekommen und in dem wir viel über interkulturelle Kommunikation gelernt haben. Außerdem war es auch sehr gemütlich! Ich habe da auch ein Mädel kennengelernt, das gerne Niederländisch lernen möchte, da sie einen niederländischen Freund hat. Deshalb werde ich sie ab jetzt jede Woche ein bisschen Niederländisch lernen. Das finde ich sehr toll, Unterrichten habe ich ja im Blut und so kann ich damit auch hier weitermachen :).

Share!

Gestern haben wir hier mit SMD (StudentenMission Deutschland) ein Video für Share! gedreht. Share ist eine Art Evangelisationswoche, die nächste Woche stattfindet und in der es verschiedene Aktivitäten geben wird um das Evangelium mit Studenten zu teilen. Dies ist der Link: https://www.youtube.com/watch?v=4H-fwg-7lgw . Wenn man genau hinschaut, sieht man mich auch ein paar Mal.

Pfingsten - Friedensstimme - Jugendkonferenz

An Pfingsten bin ich DV wieder zu Hause (yes, nur noch 1,5 Woche!) um am zweiten Pfingsttag für Friendensstimme an der Jugendkonferenz in Bodegraven zu dolmetschen.
In der Woche nach Pfingsten haben wir hier Exkursionswoche, wir aber haben keine Exkursionen. Das bedeutet, dass ich meine Exkursion in die Niederlande ein bisschen verlängern kann und noch bei Mamas Geburtstag sein kann!
Vor Pfingsten kommen meine Eltern übrigens auch noch ein paar Tage zu mir hier in Hildesheim.

Also: bis bald alle!